Lesenswert: Brands4Friends, Social Media, Amazon, Vente-Privee, Friendster, Jimdo, Movieclips.com
Aktuelle Links zu Web- und Gründergeschichten in Kurzform.
Brands4Friends expandiert nach Österreich
Die Shopping-Community Brands4Friends geht aktiv in Österreich an den Start. Unter der Adresse www.brands4friends.at, gegründet von Geschäftsführer Constantin Bisanz, haben sich nach Unternehmensangaben bereits 50.000 Mitglieder registriert – obwohl die PR-Maßnahmen des Netzwerks sich bislang auf Deutschland konzentriert hatten.
kress.de
Was wird 2010 im Bereich Social Media passieren?
Viel zu oft versucht man die Zukunft vorherzusagen. Auch ich habe mir einige Gedanken dazu gemacht, was in den nächsten Monaten des kommenden Jahres passieren wird. Hierzu möchte ich in meinem Blog der Leserschaft die folgenden 10 Grundgedanken vermitteln und freue mich selbstverständlich auf eine rege Diskussion. Also, was glaubt ihr, wird in 2010 im Bereich Social Media passieren?
telagonsichelputzer
Amazon and Vente-Privee in talks over 2 billion Euro acquisition, say sources
US retailing giant Amazon is in deep and secret negotiations with Vente-Privee, the French private sales club which has taken the ecommerce and fashion industries by storm, our sources say.
TechCrunch
Friendster gets a face-lift, looks for love?
Onetime social-networking pioneer Friendster unveiled a new design on Thursday, and it\’s focusing on the demographic that has kept it afloat for the past few years: the Asian youth market. And according to Reuters, Friendster may also be sold to a buyer in Asia by the end of the month for at least $100 million.
cnet
Top 10 International Web Products of 2009
Jimdo was founded a couple years ago but only recently came up on our radar. A drop-dead simple website editor, multimedia DAM (digital assets management) system and CMS, this company saw significant growth – including reaching the 1 million users mark – in 2009.
ReadWriteWeb
New Site Offers 12,000 Film Clips
Movieclips.com has signed licensing agreements with six major studios so that it can offer more than 12,000 two-minute clips culled from a diverse collection of movies. The newly launched, free, ad-supported site has deals in place with Fox, MGM, Paramount, Sony, Universal and Warner Bros.
Adweek