Von Alexander
Freitag, 19. November 2021

mondu – das neue B2B-Payment-Startup der Dafiti-Gründer

Mit mondu starten die Dafiti-Gründer Philipp Povel und Malte Huffmann wieder durch. Der Berliner Kapitalgeber Cherry Ventures investierte gemeinsam mit FinTech Collective aus New York bereits vor dem Start 14 Millionen US-Dollar in das Unternehmen. 

Zu den vielen Startups, die man unbedingt im Blick behalten sollte, gehört das junge Unternehmen mondu. Das Berliner FinTech, das von Dafiti-Gründer Philipp Povel und Malte Huffmann gegründet wurde, setzt auf ein “Buy now, pay later”-Modell für Unternehmenskunden. Das Konzept der Jungfirma, die vor dem Start als numi bekannt war, richtet sich dabei an Marktplatzbetreiber – deren Geschäftskunden können dann via mondu in Raten bezahlen. In Stellenanzeigen heißt es zum Konzept: “At Mondu, we have the vision to disrupt and become the leader in B2B payments. We are building a Buy Now, Pay Later solution for B2B e-commerce businesses. Our business will address a new set of customer needs in a vast new market segment. To do so, we will need to re-invent core parts of the payment experience to serve the needs of business customers. Moreover, we will need to listen closely to local customer needs and tailor our approach to the requirements of local customers in Europe and the US”.

Der Berliner Kapitalgeber Cherry Ventures investierte gemeinsam mit FinTech Collective aus New York bereits 14 Millionen US-Dollar in das Unternehmen. FinTech Collective hält nun 13 % an mondu, auf Cherry entfallen 8,7 %. “We are excited to back their mission to simplify the financial needs of SMBs across Europe”, schreibt das Team von FinTech Collective zum Investment. “B2B payments represent $130t of annual volume and are largely manually invoiced and processed. Like many industries, we witnessed an acceleration of digital transactions with B2B ecommerce expected to reach $18t this year alone. Buyers want a ‘consumerized’ B2B payments experience while taking into account the complexities associated with these transactions, which typically require payment terms (net 30, 60, or 90 days) for the buyer. The existing payments infrastructure is not purpose-built for these digital business transactions”.

Die beiden mondu-Gründer melden sich unterdessen bei Linkedin zu Wort: “This is the first step of many in the pursuit of our purpose to simplify the financial lives of SMBs so that they can focus on their core business. We’re excited to work with such complementary investors and angels who bring deep-rooted experience in fintech, B2B, and e-commerce as B2B spending shifts rapidly online”.

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Foto (oben): Shutterstock