Lesenswert: Traffic-Verlierer, Brands4Friends, mycare, Disney, Playdom, Balderton Capital, My-Wardrobe, Google, Yelp

Aktuelle Links zu Web- und Gründergeschichten in Kurzform.

Die großen Traffic-Verlierer des Jahres
Die Zeiten, in denen Websites fast automatisch Monat für Monat Publikum hinzu gewannen, weil die Nutzerschaft des Internets wuchs und wuchs, sind lang vorbei. Längst hat ein Verdrängungswettbewerb eingesetzt, in dem es darum geht, den Konkurrenten Publikum abzujagen. Dabei bleiben einige Anbieter auf der Strecke. Meedia hat mit Hilfe des Google-Research-Tools Ad Planner nachgeschaut, welche Websites in den vergangenen 12 Monaten besonders stark verloren haben – zum Teil über 90% ihrer Nutzer.
Meedia

Shopping-Club Brands4Friends verkauft Opel im Web
Der Online-Shopping-Club Brands4friends.de verkauft ab 5. August erstmals Autos. Angeboten werden verschiedene Modelle des Opel Corsa.
Horizont.net

Mobil Medikamente ordern
Die Versandapotheke mycare verschafft ihren Kunden nun auch auf dem iPhone einen Zugang zu ihrem Onlineshop. Über die App können Nutzer neben Arzeimitteln auch Kosmetika und andere Gesundheitprodukte bestellen.
Internet World Business

Disney Buys Playdom For Up To $763.2 Million
Walt Disney is making a big move into social games, with the purchase of fast-growing social game developer Playdom for up to $763.2 million. The deal includes a “total consideration” of $563.2 million, in addition to a performance-linked earn-out of up to $200 million.
paidContent.org

Balderton Capital on its Investment Strategy and its Investment in My-Wardrobe
Online fashion is a hot topic at this moment. Natalie Massanet sold part of upmarket online fashion platform Net-a-Porter, Sylvia Cody of private sales club SecretSales got investment from Brands4Friends and Sarah Curran of My-Wardrobe, which sells affordable luxury clothes and accessories, secured a $9 million Series A lead by Balderton Capital.
The Next Woman

Google May Not Have Bought Yelp, But They Sure Are Trying To Own Them With Places
Perhaps you recall that late last year, Google was in discussions to buy Yelp. Despite a supposed offer of $550 million plus earn-outs, Yelp walked away from the deal. But that isn’t stopping Google for entering Yelp’s business. Today, Google continues their fast-moving assault on local and location with a revamped Google Maps for mobile.
TechCrunch

* In eigener Sache: deutsche-startups.de gibt es auch bei Facebook